Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 de juny del 2014

LA SELECCIÓ

LA SELECCIÓ
Heey dreamers!!Avui tenim una gran saga. On t'ensenya tantes coses... però sobretot que has de lluitar pel que vols, fins i tot si el que tu vols es el que els altres no volen. Tu lluita. Sigues forta. Sigues com l'Amèrica.






FITXA TÈCNICA:

                             

Títol: La selecció

 Autora: Kiera Cass

Saga: La selecció

Idioma: Català ( Tot i que l'he llegit en castellà )  
                            
Persona: Primera

Pàgines: 233






   











SINOPSIS: 


Per a trenta-cinc noies la Selecció és una oportunitat que nomès sel's hi presenta una vegada a la vida. L'oportunitat d'escapar de la vida que els ha tocat per haver nascut en una determinada familia. L'oportunitat de viure en un palau i de competir per l'amor del gaupíssim príncep Maxon. Però per America Singer, ser seleccionada és un malson perquè significa deixar el seu amor secret, Aspen, qui pertany a una casta inferior a la seva; i també abandonar casa seva per competir per una corona que no desitja i viure a un palau que està en constant amenaça d'atacs violents per part dels rebels. És llavors quan l'Amèrica coneix el príncep Maxon. Poc a poc, es comença a questionar els plans que havia fet per la seva vida i s'adona que la vida que sempre havia somiat pot no comparar-se amb el futur que mai es va atrevir ni tan sols a imaginar.








COM VAIG COMENÇAR:



VOSALTRES! Molts de vosaltres vau començar a demanar-me a veure si l'havia llegit. I quan us deia que no, el primer que fèieu era recomanar-me'l. :) I la portada..es taan maca *-* Entre que el deixaveu pels nùvols i la portada que no podia deixar de mirar-la, evidentement l'he acabat llegint! 

Tornant al tema PORTADA *-* Mireu-la bé,és tant maca i el vestit.. uixx simplement una portada PERFECTA perquè sé del cert que més del 50% de les persones  el van comprar per aquest motiu. Per tant, no sé qui la va dissenyar però té tot el meu respecte. Fer una portada que enganxi tant és una feina complicada. 





                  

FRASES QUE TENEN MOLT A DIR..




- No, no es tarcta d'escollir a un dels dos, ni a ell ni a tu. M'estic escollint a mi.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Majestat: Em toco l'orella. Quan sigui.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Perquè lluites? 
- En realitat jo estic aquí per error.
 - Per error? 
- Si. Una cosa així. Es una llarga història. I ara estic aquí. I no lluitaré. El me pla és disfrutar del menjar fins que em facis fora.




Vaig sentir un murmuri de sorpresa generalitzada. Vaig repassar mentalment el que acabava de dir. Vaig tardar un minut en reparar en el meu error: L'havia anomeat Maxon.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vaig notar un somriure als seus llavis, un somriure que va durar una bona estona.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
La Selecció ja no era alguna cosa que m'estigués passant perquè sí, sinó que era alguna cosa a la qual jo participava activament. Era part de la élite.




OPINIÓ PERSONAL:

La veritat. Aquest llibre està classificat com a distopía però jo no crec que ho sigui. Perquè fins al segon libre no sabem "exactament que va passar, com van apareixer les castes i per a què. I el que jo vaig veure, és que aixó de fer un concurs ( amb cameres de televisió gravant ) per trobar marit ( totes al seu voltant com mosques ) no ens queda tan lluny tampoc. Segur que molts de vosaltres en sabeu bastants d'exemples d'aquesta classe de programes ( reality-shows ) i per això no el classifico com a distopía. Perquè ja és una realitat ( ja m'enteneu ). 

Havia llegit crítiques que deixaven per terra la saga. Realment la deixaven fatal. Superfícial. Que deixava un mal missatge. Mal escrita..

Total.. que tampoc em vaig esperar un GRAN LLIBRE. Per molt que vosaltres el deixessiu tant bé, ja ho dic jo, de gustos colors. Així que el vaig començar ( una mica a contracor)

- I llegia molt ràpid 
- I no podia parar
-  Em vaig enganxar
- I de cop ja no estava tant malament
- El disfrutava
- M'encantava
- I ARA NO PUC PENSAR COM ÉS QUE SE'M RESISTIA.




En una cosa però si que tenen raó. El missatge que dona aquest llibre és una mica masclista. Com si els únics somnis que poguessim tenir les dones fossin els diners, els vestits i evidentment estar casades. Les participants ( a vegades fins i tot la protagonista tambè ) em semblaven odioses. Unes nines-sense-personalitat que l'unic que volen és casar-se. Si fins i tot nn'hi havia que no estaven enamorades del príncep!

Però tot i així no podia deixar de llegir... no podia.. perquè... em va acabar encantant. I la protagonista tambè m'encantava!( per moments eehh) Però ara la pregunta que molts us feu. 

VAL LA PENA LLAEGIR-LO?

De veritat? CLAR! Es un clàssic, i si encara no ho és ho serà. Per tant doneu-li una oportunitat! Jo no me'n penedeixo gens! Es un llibre ÚNIC . I el punt clau, LA PROTAGONISTA. M'encanta com pensa ( al principi ) com és, que fa... Un mòn de vestits, palaus, joies, prínceps i princeses que, deixant de banda els missatges a mi em va entusiasmar. Durant el temps que vaig llegir la triologia em vaig sentir com si jo fos la que vivia l'experiència. I qui no havia volgut sentir-se una princesa de petita?




Perfecte...  doncs anem a personatges :

Amèrica Singer  ( Si, canta. Per dèu no podia buscar un altre cognom?) M'encanta!!! Sobretot al principi! Es bufff.... em sentia molt però molt identificada amb ella. Jo tambe em porto molt bé amb el meu pare :) A part d'això 'encanta el seu caràcter. Com li deixa al Maxon les coses clares des del primer moment. Que es veu que ella de  veritat odia tot allò. Però al final me la canvien, i em posen una desconeguda que cau als mateixos errors que tots els protagonistes. L'EGOISME. Començen a actuar per pur egoisme, per salvar als que estimen o a ells mateixos. Encara que per fer això deixin de ser ells o fain mal a altres pesones. ME LA CANVIEN. I AIXÒ EM VA ENFADAR.







Maxon:  He de confessar que vaig pensar el maetix que l'Amèrica,que era un superficial, i un aprofitat. Però es ben bé que has d viure la vida que t'ha tocat, perquè estic segura que si amb l'Aspen s'haguèssin canviat els papers el Maxon hagués estat més feliç.  La veritat, m'acaba caient bé. I que s'enamorés de l'Amèrica era questió de temps. TOTHOM VOL EL QUE NO POT TENIR. I en aquell moment ella era la unica que no era propietat seva. A part es barallaven ( los que se pelean se deseean) . Vamos, era qüestió de temps.    



Aspen:  Em vaig enamorar d'ell al primer capítol <3 Però quan la va deixar el vaig començar a odiar.. es va passar bastant. Però al final es va conertir en el meu personatge preferit. Perquè va ser l'únic que mai, MAI va deixar de ser qui era, o de pensar com pensava. NO EL VAN CANVIAR.

Continuem... 

El triangle amorós. Es que a mi no m'agraden! Perquè mai em poso a favor de cap banda! I llavors si en tria un em sap greu per l'altre!  Així que an aquesta saga era ..

TEAM MAXON I TEAM ASPEN

PER SEMPRE




TEMA FINAL:

Em va encantar! Però em va deixar amb unes ganes!!!! Crec que els autors se'n riuen de la nostra desesperació! Hi ha una cos que es diu compresnsió Kiera! 



US DEIXO EL BOOKTRÀILER!





NEVER TRUST A DUCK! JEJE <3

                               




2 comentaris:

  1. Heeii :)

    Jejej, a mi la seleccio em va encantar, jo defet ja tenia bones referencies, osigui que em vaig dir que tampoc hi perdia res.. de seguida em vaig enganxar, i buff.. es una mica masclista si, pero la historia t'atrapa ( aixo no vol dir que estigui a favor, que un pavo estigui envoltat de noies, i que less pobres hagin de fer l'impossible per agradarli...), pero tinc una opinio bastant favorable d'aquest llibre ( com de l'elite), i quan vaig acabar la elite... m'he tingut que esperar toooot 1 any per poder-me llegr l'elegida ( que me l'he de llegir pero JA..), i enfin potser m'hauria de refrescar una mica la historia.... L'America es un personatge d'aquells que de vegades vols donar-li una abraçada i de vegades una bofetada.... TEAAAM MAXON!! si es una mica contradictori amb el que he dit abans de que estava en contra que un noi tontegi amb moltissimes, per que despres nomes es quedi amb una... pero tot i aixii en Maxon es un bon paio... es que l'Aspen, no m'agrada el q ue fa el principi i despres encara m'agrada menys... Potser la millor es la Marlene xD

    Petoooons

    ResponElimina
  2. oiiix, sembla tan maco!.. Venga un altre a la llista :") jajaja

    parlem aviat :*

    PD: mira el correu!

    ResponElimina

Hola! Moltes gràcies per comentar dreamers!