Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 d’abril del 2014

EN FLAMES

EN FLAMES

Hey dreamers ! Avui ha tocat la millor Segona part d'una triologia que crec que he llegit, ja que les segones parts acostumen a ser les pitjors. No tinc paraules per expressar tot el que he sentit... Espero que revisqueu moments llegint la ressenya tant com jo estic fent escrivint-la.


ATENCIÓ! RECOMANO QUE SI NO T'HAS LLEGIT EL PRIMER DE LA SAGA ( ELS JOC DE LA FAM) NO CONTINUIS JA QUE AQUESTA RESSENYA CONTÉ SPOILERS DELS LLIBRES ANTERIORS. 




FITXA TÈCNICA:




  ·  Títol: EN FLAMES


  • ·  AutoraSuzanne Collins
  • ·  Saga: Els Jocs de la fam


  • ·  Idioma: Català ( tot i que jo me'l vaig llegir amb castellà )

  • ·  Persona: Primera

·  Pàgines407








SINOPSIS: 

EL MÓN ESTARÀ OBSERVANT 

lA KATNISS EVERDEEN HA SOBREVISCUT ALS JOCS DE LA FAM.
PERÒ EL CAPITOLI VOL VENJANÇA.

Contra tot pronòstic, la Katniss i en Peeta han guanyat els Jocs de la Fam. però per ara la recompensa d'una vida segura i sense complicacions haurà d'esperar. Han vençut desafinat les normes imposades pel Capitoli i, sense voler-ho, s'han convertit en l'espurna de la revolta imminent. El foc es propaga i el Capitoli clama venjança.

La nació els observa i hi ha molt en joc. Un moviment en fals i les conseuències seràn inimaginables. 

QUE COMENCIN ELS "SPTUAGÉSIMOQUINTOS" JOCS DE LA FAM!





COM VAIG COMENÇAR:

A veure... crec que no té massa sentit aquest apatat en aquest cas... perquè a veure.... és obvi no? El vaig llegir perquè no podia estar ni un segon més esperant sabent que hi havia una segona part d'els jocs de la fam!! 

HE SUBSTITUIT AQUEST APARTAT ER IMATGES QUE M'ENCANTEN I ESPERO QUE A VOSALTRES TAMBÉ! 













FRASES QUE TENEN MOLT A DIR ( nO POSO EL RESUM AL SER EL SEGON DE LA SAGA)


PERDONEU PER POSARLES EN CASTELLÀ PERO AL TENIR EL LLIBRE EN CASTELLÀ NO M'HE ATREVIT A TRADUIRLES PER POR A CANVIAR MOLT LA FRASE 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pg 32
-Te creo. Da igual, tu estilista resultó ser profético en su elección de vestuario. Katniss Everdeen, la chica en llamas,  ha encendido una chispa que, si no se apaga, podría crecer hasta convertirse en el incendio que destruya Panem.
-¿Por qué no me mata y ya está? -le digo.
-¿En público? Eso no haría más que añadir combustible a las llamas







--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pg 97
-¿Peeta, ¿por qué nunca sé cuando tienes una pesadilla?
-Ni idea. Creo que yo no grito, ni me muevo, ni nada. Simplemente me despierto paralizado de terror.
-Deberías despertarme -le digo, porque yo interrumpo su sueño dos o tres veces cuando tengo una noche mala hasta que logra calmarme de nuevo.
-No hace falta, mis pesadillas suelen ser sobre perderte, así que se me pasa cuando me doy cuenta de que estás a mi lado.




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pg 221
-Saber apreciar la belleza no es lo mismo que sentir debilidad -señala Peeta-.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pg 223
No, más que eso, somos los trágicos amantes del Distrito 12, los que han sufrido tanto y han disfrutado tan poco de la recompensa de su victoria, los que no buscan el favor de los admiradores, ni los agasajan con sonrisas, ni aceptan sus besos. No perdonamos. Y me encanta. Por fin soy yo misma. 



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pg 228
Gale es mío. Yo soy suya. Cualquier otra cosa resulta impensable. ¿Por qué ha hecho falta que lo golpeen hasta casi matarlo para que me dé cuenta? 





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pg 256
A última hora de la tarde, tumbada con la cabeza sobre el regazo de Peeta, hago una corona de flores mientras él juguetea con mi pelo; de repente, se queda quieto.
-¿Qué? -pregunto.
-Ojala pudiera congelar este momento, ahora mismo, aquí mismo, y vivir en él para siempre. 




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




OPINIÓ PERSONAL:

La veritat, tenia els meus dubtes sobre com pensava l'autora seguir amb l'història, ja quee havai quedat com tancada. I apart de com seguir-la com seguir amb el mateix nivell que al primer llibre. Com punyeta s'ho anava a fer la Suzanne? Missió impossible! Però és tan GRAN tan GRAN ella que no nomès ho va fer sinó que segons la meva opinió va aconseguir que fos encara millor que el primer! Voleu dir que aquesta dona no fa màgia? Simplement espectacular. Gràcies, gràcies, gràcies Suzanne per donar-nos un llibre així <3.



Bé ja haureu vist que M'ENCANTA aquest llibre, sí M'ENCANTA en MAJUSCULES! Em vaig posar taan a dins de la història... M'agradava tant. Em va costar acabar el llibre. Va ser com perdre una part de mi mateixa. Quan el llegia no necesitava res més. Erem ell i jo. Sols. Ni deures. Ni examens. Ni quedades amb amics. Ni tele. Ni Altetisme. Res, erem ell i jo. No us puc dir exactament quan vaig tardar a llegir-lo. Perquè no estic segura si van ser dies, hores... no ho sé. Ja sé que sembla que estigui " com una cabra" probablment ho estic . Però en aquell moment no necesitava res més. Bé si, menjar i aigua i clar anar al labavo ( però això no es conta)jejej :) 






Recordo estar a classe de dibuix a l'insti i anar pensant com **** sortirien de l'arena. O a classe de català decidint si ser Team Peeta o Team Gale. Perquè em van fer un cop molt baix sabeu? eM VAN POSAR EL MEU LIAM DE GALE !! i claar... com dir-ho? Ell és la perfecció però en Gale no :( I clar vaig acabar sent Team peeta ( perdona'm Liam)



I l'altre cosa que HE DE MENCIONAR és la peli. M'encanta!! I aquest cop si que la menciono no com a l'altra ressenya, peruquè s'ha de dir que la primera és pèssima. I la segona fantàstica. Probablement la millor adaptació d'un llibre a la gran pantalla que he vist ( eppaa que encara falta Diveregnt, Vampire Academy i no està escrit a les estrelles, encara que Caçadors d'ombres va ser un desastre total ). Es que hi han tots els detalls ehh... fins i tot el doble nus a les botes d'en Peeta <3





Vavavava PERSONATGES:

La Katniss, m'encanta fins a un punt... deixem-ho perque si segueixo per aqui no acabarem <3. Nomès dir que no m'ha agradat massa el seu caràcter a la primera part del llibre per mi aquest va ser una mica el defecte d'aquest llibre. La Katniss estava tant indecisa amb el triangle amorós ( Katniss-Peeta-Gale) que a mi em posava dels nervis sentia com si s'anés degradant mica en mica.. sentia com la perdia amb el pas de les "pàgines". Però al tornar als jocs vaig tornar-la a veure, em vaig tornar a enamorar d'ella <3 ( ja m'enteneu).





El Peeta...  Em segueix encantant! Segueix sent ell... una mica afectat pel rebuix inicial de la Katniss però és ell... I qui no s'enamora d'en Peeta nomès pel sol fet de ser com és ? Pel simple fet de preferir fer-se mal a si mateix, en comptes de fer-ne als altres? Pel simple fet de ser el noi del Pa? 



En Finick El meu idol!!! BUAHHH m'encanta!!!!! és UNIC!!! Els seus comentaris m'arrancaven un somriure :) I aquella frase en concret... Recorda qui és el verdader enemic... EM VA MATAR!!!  Però té una història tan trista...<3



I el final. PERÒ QUIN FINAL!!! MARE MEVA!!! Al principi em va costar d'entendre la veritat, primer els jocs.. desprès el 13... el bombardeig al 12.. peró un op ho vaig assimilar tot... totes les peces de l'enorme puzzle que tenia al cerevll van ecaixar! :)









NEVER TRUST A DUCK!










14 comentaris:

  1. eiii m'encanta la resssenya per a mi en flames es el millor de la trilogia ( team peeta foreveeer) pro encara ens heem d'esperar 2 anys per poder acabar de veure les peliiiis :( :(


    http://angelstofly365.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  2. Em va encantaar!!! El vaig acabar el libre anant caminat cap al ins, una mica mes i em menjo una farola, soc mes torpe que la Tris. I as dit que la adaptació esta ben feta, pero em sembla que falta la part que el que dirigeix els jocs balla amb la katnis i li dona la pista, i ames crec que hi han coses, com perexemple quan estan a la platja i el peeta li dona la perla que no se li dona tanta importancia, pero bueno el librese semper es millor;) (des del meu punt de vista)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaa <3

      Jjaajajaj OLÉ TU ! Quin estil ! Jajaj jo no seria capaç de caminar llegint :) Però noi/a enseriu que et mereixes un aplaudiement! I no crec que siguis tan torpe perquè has dit, casi em menjo una farola. Així que no te la vas menjar no? jajajja <3

      Homee... a veure a una adaptació llibre-peli no pots exigir un nivell tant elevat. Clar que és deixen coses... és impossible fer una adaptació a gust de tots els lectors. mai serà perfecte ! Però crec que aquesta comparan en la primera està molt però que molt bé.

      Però com molt bé dius tu el llibre és l'original. I no hi ha còpia que pugui ser millor que l'original. Per tant CLARAMENT el llibre és sempre millor.

      Però igual que quan basen un llibre en una pelicula ( s'ha fet si) lapelicula és millor que el llibre perquè és l'original.

      Enfi avui estic que no m'entenc ni jo mateixa :p

      Ens veiem <3

      Elimina
  3. Hola!! :)
    Jo només he vist les pel·licues... Si que es veritat que la segona es 100 vegades millor que la primera. I el final es un NOOOO ES POT ACABAR AIXÍ SIUSPLIII!! Quan es va acabar nomes volia veure la tercera part. hauré de comprar el llibre. Esta tot el mon xiflat per los juegos del hambre no se ultimament! Jaja

    Be ja he votat a l'enquesta per la resenya de la setmana que bé i tinc moltes ganes de que surti memorias d'Idún. Ja l'he llegit pero m'agradaria veure la opinio que en té la gent. Que sou mes del Jack o del Christian? Quina opinio te la gent de la Vic? No se curiositat jajajaja.

    P.D: Sóc la de les faltes! No se si recordes perque ara ja tens vastants comentaris. Pero t'aviso per si veus alguna falta que com diu la meva profe de catala: Fa mal a la vista!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaa <3
      No... per favor... Prova de llegir el llibre , ja veuràs que és molt millor preciosa <3 jajaja SI vols saber el final CREC QUE HAURÀS DE LLEGIR :) De veritat t'esperaras dos anys a sber el final , quan el tens a la llibreria del poble/ciutat?
      Si en això et dono la raó, ultimament la gent està més a Panem que a la terra :D Eii prò que a mi m'encanta ehh! <3

      La veritat jo tambè me'n moro de ganes de fer-la, aquesta ressenya.<3 La Laura ha estat des de que tenia nou anyets ( croniques de la Torre) una de les meves escriptores preferides <3 M'ENCANTA! I crec que Memories d'Idhún ( de gustos colors) és la seva millor obra <3 Jo ja ho he dit en algún comentari de més avall però sóc 100% TEAM JACK m'encanta!!!!

      PD: La veritat no et recordo :$ I em sap greu .. pro es que si hi ha tants anònims no puc saber quin és quin. Bé si a parir d'ara quan comentis poses lu de les faltes segur que me'n recordo :) I parlant de faltes jo tampoc sóc una excepció ja veus, Tot ple de faltes.. la majoria garrafals! Però ja saps.. m'emociono i tal <3´

      Ens veiem preciosa <3

      Elimina
  4. Eii! M'encantaria que sortis guanyadora la ressenya de Memories d'idhun perque alla on els arbres canten em va encantar!!<3 Si t'agrada la Laura Gallego: esta escrivint un nou llibre que es dira Todas las hadas del reino

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaa <3
      A mi tambè , de fet em moro de ganes d'escriure-la ! :) A mi tambè em va encantar Allà on els arbres canten! M'encant la Laura!! Porto llegint els seus llibres des de que tenia nou anyets ( CRONICAS DE LA TORRE). Ja ja ho he vist :) No puc esperar més a llegir-lo!

      Ens veiem <3

      Elimina
  5. Heeeey!

    Bé, quan vaig acabar els jocs de la fam, vaig tindre la sort que de seguida em van regalar en Flames, la veritat eske m'havien dit que baixava el nivell, pero tot i aixi no em va decebre, la Katniss em continua encantant, i sens dubte TEAM PEETA!!, estic totalment d'acord amb tu no haurien d'haver posat en Liam de Gale...
    A mi l primera peli em va agradar força ( bé la n'hi han de pitjors, que no s'assemblen en res...) i la segona encara la tinc pendent, osigui que no puc comparar gaire, tot i aixi tampoc em vull decebre...
    El final d'en Flames em sembla taan EXPLOSIU!, que et venen unes ganes immenses de llegirte l'ultim, ( despres llegeixes l'ultim i et quedes ..... pero aixo ja es una altre cosa)
    Tot i aixi la trilogia es molt xulaaa

    Petoooonss

    PD: t'he deixat comentari a la ressenya de marevellos desastre :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eiiiiii Laiaaaa!!!! <3

      Completament d'acord amb el que dius , ( com sempre ajajjaj) . Si eheh que va ser un cop baix que posesin el Liam de Gale... es que homeee ... uixxx

      Homee... la primera va estar passable, com li diria jo, Hagués estat bona si no hagués estat basada en un llibre al qual havien fet una bastant-dolenta adaptació. Ja ho veuràs ja la diferència quan veigis la segona... <3

      ÉS UN BIG BANG DE FINAL! Però el segon de Divergent Té un final que telaa... es que em sembla que en general el segon de les triologies tenen finals ESPECTACULARS ... ja l'ultim millor oblidar-lo...

      Un kisss <3

      Ens veiem <3

      PD: Gràcies per avisar preciosa, ara contesto

      Elimina
  6. Doncs a mi les dues pelis, tan la primera com la segona em van decebre bastant, perque trobo que comparades amb el llibre no valen gaire... Es deixen molts detalls importants perque jo, que abans de mirar les pelis vaig llegir els llibres, estava mirant les pelis amb amigues que no s'havien llegit els llibres i els hi havia d'explicar moltes coses que son super importants i no surten!!! Sense moltes d'elles despres hi ha coses que costen el doble de captar...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaa <3

      No hi ha dubte que la pprimera peli és BASTANT dolenta. Però per la segona, et repeteixo el mateix que als comentaris de dalt,


      Homee... a veure a una adaptació llibre-peli no pots exigir un nivell tant elevat. Clar que és deixen coses... és impossible fer una adaptació a gust de tots els lectors. mai serà perfecte ! Però crec que aquesta comparan en la primera està molt però que molt bé.

      I pel que fa amb lu de les amigues... jo hi vaig anar amb la meva colla ( que ningú se l'ha llegit) i numés li vaig haver d'explicar a una amiga ( que no havia ni llegit ni vist la primera). Però pot ser que ho haguessin entés per lu pesada que sóc sempre amb aquest temaa :P o putser van fer veure que ho entenien :D ( tambè possible) ajjajaj


      Ens veiem <3

      Elimina
  7. hola!!
    jo soc una altre llegidora cumpulsiva i les triologies dels jocs de la fam i divergente son les meves pregerides apart de cazadores de sombras, cazadores de almas, delirium, la ladrona de libros etc...
    llegir es com viatgar a un altre lloc on ( casisempre) jo soc la protagonista de la historia.
    lo que mes ravia em fa es enamorarma de el noi del llibre. sempre em pasa, i es molt frustran ja que se que mai trobare un igual.
    estic bojament enamorada de: cuatro-tobias (divergente), Peeta (los jegos del hambre), jace-jonatan (cazadores de sombras)....
    magrada molt el teu bolg.

    cuan le llegit he descobert que no soc la unica apacionada de la lecctura i me sentit mes agust i segura..... no se perque


    gracies!!

    http://berriesandmango.wordpress.com/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaa <3

      COMPLETAMENT D'ACORD amb el que dius <3 I a mi també em passa sempre de pillar-me del noi del llibre :( Però ja es diu PERFECT BOYS ONLY EXIST IN BOOKS.

      MERSSI <3

      SOM UNA PETITA GRAN FAMILIA <3

      Elimina
  8. Ieeep:) Jo em vai llegir els tres llibres (preciosos*-*) i les dos pelis tame estaen mol be:) Pro ara aurem d'esperar la tercera...:(

    http://elsjocsdelafam2014.blogspot.com.es/ (Si, vols, passat(?)

    ResponElimina

Hola! Moltes gràcies per comentar dreamers!